środa, 12 września 2012

Kurs na kartkę - kopertówkę

Dziś przygotowałam dla Was kurs oraz mnóstwo zdjęć:-)
Ponieważ często pytacie mnie, 
jak przygotowuję kartki kopertówki, 
postanowiłam podzielić się z Wami moim sposobem.
Zdjęć jest bardzo dużo, ponieważ chciałam pokazać wszystko dokładnie, krok po kroku...
tak, aby i początkujący mogli się skusić
 na tę elegancką formę kartki.


Na początek potrzebujemy arkusz ozdobnego papieru
 w rozmiarze 30x30 cm (Ja użyłam "Błękitnej Sonaty":-) , 
linijkę, ołówek oraz nożyk do cięcia. 


Na lewej stronie papieru, 
ołówkiem zaznaczamy środek każdego z boków
oraz rysujemy linię po przekątnej.

 
Teraz odcinamy nożykiem wierzchnią warstwę naszej kopertówki,
zaczynając od środka jednego z boków,
poprzez fragment zaznaczonej przekątnej, 
do środka drugiego boku...
Tak powinien wyglądać odcięty fragment:


Odwracamy papier na lewą stronę i przy pomocy kostki,
zaginamy boki do środka.


Tak zagięty fragment, przewracamy, 
po czym zaginamy do środka wystające części.



Ponieważ zagięte rogi na końcu i tak nie będą widoczne,
wykorzystuję je w tym momencie 
i wycinam z nich motylki przy pomocy dziurkacza:-)


Na środku układamy połowę wstążki potrzebnej do zawiązania, 
po czym lekko smarujemy klejem jedynie "podziurkowane" rogi.
Za chwilkę wytłumaczę dlaczego tylko te części, a nie całość:-)


Nakładamy naszą, wyciętą wcześniej, wierzchnią część kartki...


Ponieważ przykleiliśmy wierzch kartki
 jedynie do odstających rogów,
możemy całość otworzyć i ozdobnie przeszyć maszynowo tył kartki:-)


Pamiętajcie, aby wymazać potem ewentualne linie
 pomagające nam w równym przeszyciu:-)
Odwracamy całość na drugą stronę i przyklejamy taśmę dwustronnie klejącą...
Taśmy nie przyklejamy na górnym brzegu, 
dzięki temu nasza kopertówka zawsze będzie się łatwo otwierać,
a papier na wierzchu nie będzie się napinał ani marszczył.


Sklejamy i w zasadzie mamy już większą część pracy za sobą:-)


Odwracamy kopertówkę na drugą stronę
 i kostką zaginamy wierzch do środka,


po czym przygotowujemy drugą część wstążki 
oraz ozdobne brzegi wycięte dziurkaczem...


Zaokrąglamy dolny róg, 
dzięki czemu nic nie będzie się zaginać podczas wiązania...


Odchylamy wierzch i delikatnie smarujemy klejem
 brzegi górnej warstwy...


po czym przyklejamy nasze ozdobne brzegi.
Na spodniej warstwie układamy drugą część wstążki, 


gdzie nie gdzie smarujemy brzegi klejem
 i łączymy obie warstwy ze sobą.
Jest to łączenie jedynie chwilowe, 
gdyż dolne brzegi przeszywamy maszynowo.


Odwracamy kartkę i odcinamy wystające brzegi ozdobnych borderów.


Teraz pozostała nam już ta najprzyjemniejsza część - ozdabianie.


Wszelkie ozdoby przyklejam na wierzchu, klejem na gorąco, 
dzięki czemu unikam "odkształceń" związanych z ćwiekami, czy innymi ozdobami.
Pozostaje nam tylko docięcie karty przeznaczonej na życzenia...


i możemy wręczać kopertówkę:-)

Wiem, że jest to długi kurs, mnóstwo zdjęć,
ale mimo wszystko, mam nadzieję, 
że wszystko jest jasne i czytelne:-)
Nie jest to być może najłatwiejszy sposób,
ale zapewniam, że wygląd końcowy zachwyci każdego:-)
Ciepło pozdrawiam,
Ania/Brises

28 komentarzy:

  1. Kurs przejrzysty a efekt końcowy zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anula super kurs, takiego sposobu nie znalam :) na pewno sprobuje:) dziekuje:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam, ze tak też można robić kopertówki! Mój sposób jest zupełnie inny...

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny i bardzo czytelny kurs, chętnie skorzystam. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. to chyba najbardziej skomplikowane wykonanie kopertówki, jakie widziałam! ja robię zdecydowanie prostszym sposobem :)
    Ale Twój kurs Aniu super czytelny, świetnie opisany i efekt końcowy... piękny!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo skomplikowany jak dla mnie ten kurs - zgubiłam się przy drugim zdjęciu. Efekt oczywiście jednak świetny!

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobrze opisany krok po kroku kursik:) napewno spróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za kurs.
    Teraz wyjmuje papier i robię kopertówkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przejrzysty kurs. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki Aniu za kursik, kiedys spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu na kopertówkę "czaiłam" się już od dawna, ale dopiero Twój kurs wydał mi się na tyle przejrzysty i łatwy, że właśnie ciacham papierki na tę właśnie formę kartkowego szaleństwa. Bardzo Ci dziękuję i zapraszam wkrótce do mnie na oględziny wytworów. Pozdrawiam serdecznie. http://pasjesabiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję za kurs, wcześniej znałam tylko z całej kartki składaną kopertówkę. Najbardziej dziękuję jednak za to, że wspomniałaś, że można narysować linie ołówkiem aby wg niej przeszyć kartkę :) ja próbuję i próbuję i zawsze mi krzywo idzie maszyna, a tu taki trik. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest czytelny! BARDZO czytelny! Tak jeszcze nie próbowałam, wycinanie wydaje mi się dość skomplikowane,ale chyba spróbuję... DZIĘKUJĘ.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kursik super i bardzo czytelny. Dość pracochłonna ta kopertówka, ale efekt powalający :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja po prostu zaginam rogi do środka i składam na pół :) Potem wystarczy posklejać, ozdobić i gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zastanawiałam się własnie jak zrobiłas kopertówkę z jednostronnego papieru:)) Super kurs, na pewno skorzystam!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie ukrywam, że kopertówek unikam jak ognia, ta metoda wydaje się bardzo skomplikowana i nadal cały papier idzie na nią. Efekt jednak jest wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo prosty kurs :) Chyba się przerzucę na tę metodę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurs faktycznie długi, ale efekt jest najwazniejszy. Dzieki Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dziękuję za kurs. Od razu przystępuje do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie niestety nie jest taki przejrzysty i szkoda mi całego papieru na jedną kopertówkę. Ale efekt faktycznie super.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ogromnie dziękuję za ten kurs;)
    wystarczy tylko jeden arkusz 30x30 i to jest najlepsze

    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  23. Super tutorial, dzięki :) Zrobiłam wersję mini z arkusza 15x15 :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawy kurs! zrobiłam kopertówkę - miałam pewne problemy ale pewnie kolejna będzie już lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy kurs :) Dziękuję :)
    A tutaj już moja kopertówka wg. kursu:
    http://evebellart.blogspot.com/2013/10/kopertowka-slubna.html
    Może być?
    Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń